Raste većina poslovnih segmenata Atlantic Grupe

Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2018. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 332 miliona eura, što u odnosu na isti period prethodne godine predstavlja rast od 4,1% ukoliko isključimo uticaj prodane uslužne proizvodnje sportske prehrane usljed prodaje proizvodnih pogona belgijskom Aminolabsu. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 39,5 miliona eura i veća je za 5,3%, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla 8,8% na 22,3 miliona eura. Dobri rezultati ostvareni su na krilima rasta distribucijskog poslovanja i vlastitih robnih marki.

Polugodište u znaku nagodbe, prodaje Neve i novih principala  

„Iza nas je balansirano polugodište u kojem bilježimo rast na svim značajnim tržištima i većini poslovnih područja. Rast prihoda i dalje prati rast profitabilnosti, a nastavljamo i sa daljnjim smanjenjem zaduženosti“ – izjavio je Zoran Stanković, potpredsjednik Atlantic Grupe za finansije.

Od događaja koji su obilježili polugodište izdvaja se uspješno okončanje procesa izglasavanja nagodbe vjerovnika Agrokor grupe. Prema nagodbi, ukoliko Konzum ostvari četverogodišnji planirani EBITDA koji je uključen u projekcije menadžmenta Agrokora i savjetnika, kao podloge za postizanje nagodbe, Atlantic Grupa će naplatiti sva preostala potraživanja od članica Agrokor Grupe iz razdoblja prije pokretanja postupka izvanredne uprave, a koja iznose oko 8 miliona eura. Polugodište će obilježiti i nedavno potpisani ugovor o kupoprodaji društva Neva kojim taj najveći proizvođač kozmetike u Hrvatskoj prelazi u vlasništvo kompanije Magdis, poznate po renomiranoj robnoj marki Biobaza te ljekarničkih i medicinskih sirovina. Atlantic je ovim nastavio provoditi svoj strateški program dezinvestiranja „non-core“ malih poslovnih operacija, započet lani prodajom proizvodnih pogona sportske i aktivne prehrane belgijskom Aminolabsu. Polugodište je obilježila i konsolidacija distribucijskog poslovanja. Ugovorene su saradnje s novim principalima – Red Bullom u Srbiji i Mars grupom u Hrvatskoj, što je omogućilo stabilan rast distribucije na tim tržištima. Osim toga, u internoj organizaciji cjelokupno distribucijsko poslovanje reorganizovano je u jedinstveno područje. Među brojnim inicijativama iz razvoja vlastitog asortimana doprinosom se ističu rezultati nove proizvodnje Argete u SAD-u, dvoznamenkasti rast instant turske kafe Black'n'Easy te redizajnirane Cockte s izvrsnim rezultatima u HoReCa kanalu.

Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe najviše su uticala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 12,5%, Pića s rastom od 9,6% i Kafa s rastom od 6,8%. Kafa je ujedno i najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima s 21,3% udjela i 71 miliona eura prihoda od prodaje. Od pojedinačnih tržišta je najviši rast ostvaren u Hrvatskoj – 8,3%, a slijedi Bosna i Hercegovina s 6,9% i Srbija koja je rasla stopom od 6,1%. Značajan rast bilježi se i na ostalim tržištima regije – Makedoniji, Crnoj Gori i Kosovu – koja su rasla 9,8%.