Sarajevo još uvijek bez gradskog prevoza iako je Skupština KS naredila da se uspostavi saobraćaj

Gradski prevoz u glavnom gradu BiH, uprkos zaključku Skupštine KS, nije pokrenut jutros u četiri sata.
Na jučerašnjoj hitnoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo, koja je završena sinoć u 23 sata, zastupnici su razmatrali situaciju u Kantonalnom javnom komunalnom preduzeću “Gradski saobraćaj – GRAS” uz ocjenu da probleme u GRAS-u treba konačno sistemski riješiti.

Radnici GRAS-a nezakonito su obustavili rad u večernjim satima 2. aprila i od tada građani Sarajeva su uskraćeni za javni gradski prijevoz, a iako je Vlada KS angažirala druge autoprijevoznike i osigurala alternativni prijevoz to nije dovoljno da se zadovolje potrebe građana.

Premijer KS-a Suad Zeljković je upoznao zastupnike o stanju u javnom gradskom saobraćaju navodeći da je kantonalna Vlada po prvi put djelovala tako da osigura alternativni prijevoz, a tek onda da poziva na odgovornost.

Zastupnik Naše stranke Tarik Haverić upozorio je da Vlada ipak nije ponudila sistemske mjere za rješavanje problema u GRAS-a, a zastupnik Socijaldemokratske unije (SDU) BiH Mujo Hošić naglasio je da i kad bi se u funkciju stavilo 500 autobusa oni ne mogu zamijeniti tramvajski saobraćaj u Sarajevu.

Zastupnik iz Narodne stranke Radom za boljitak Damir Čardžić zatražio je da radnici GRAS-a odmah u funkciju stave sva vozila budući da su gužve u Sarajevu nepodnošljive te da se od jednog dijela grada do drugog putuje i po sat vremena, a radi se i o državnoj imovini u tom preduzeću.

Dopredsjedavajući Skupštine KS iz Stranke demokratske akcije (SDA) Kemal Ademović je kazao da kako je u GRAS-u više od 90 posto poštenih radnika i boraca, ali nisu oni krivi za stanje u GRAS-u te da su za takvo stanje odgovorne vlade koje su odgađale rješavanje nagomilanih problema u GRAS-u.

– Uvjeren sam da je radnicima došlo do “guše” no niko pa ni oni nemaju pravo da blokiraju sredstva, učestvuju u stvaranju novih gubitaka preduzeća, a posebno ne da zaustavljaju saobraćaj budući da postoje zakonske procedure za organiziranje štrajka – istaknuo je Ademović.

Neka štrajk traje u nedogled, kaže Ademović, ali vozila moraju saobraćati i obavljati minimum funkcije i onda raditi na ostavarenju svojih prava.

Također, na sjednici je zatraženo i angažiranje Tužilaštva Kantona Sarajevo, a samostalni zastupnik Enes Zeković kazao je da treba tražiti smjenu glavne kantonalne tužiteljice Nives Kanevčev jer zbog njenog nerada ispašta 500.000 ljudi.

Zaim Backović, zastupnik Bosanskohercegovačke patriotske stranke (BPS) je upozorio da situacija u GRAS-u nije nimalo naivna budući da je otuđena imovina Kantona Sarajevo.

Zatraženo je i od policije da se ispitaju osobe za koje se sumnja da su iz SDP-a i da su organizatori obustave prijevoza, a predsjednik Kluba zastupnika SDP-a BiH Nedžad Fazlija podsjetio je da je štrajk radnika GRAS-a bio organiziran i kada je SDP bio na vlasti, ali se tada pravovremeno i efektivnije djelovalo te osposobio javni prijevoz u kraćem vremenskom roku.

Ministar unutrašnjih poslova KS Nermin Pećanac napomenuo je da Uprava policije vrši svoje aktivnosti redovno te da se oni koji se ponašaju u skladu sa zakonom ne trebaju bojati, ali je istaknuo da će se na nezakonje odgovoriti zakonom te da niko neće biti amnestiran od odgovornosti i za učinjeno će odgovarati.

– Ako neko ovu situaciju poredi s talačkom krizom, moram vas podsjetiti da se i u tim situacijama razgovara i pregovara, ali premijer Zeljković je to više puta kazao da se u ovoj situaciji nema s kim razgovarati budući da dva sindikata u GRAS (Sindikat komunalne privrede i Sindikat vozača) nisu preuzeli odgovornost za štrajk – kazao je Pećanac.

Nakon višesatne sjednice usvojeni su zaključci kojima se nalaže Vladi KS, Skupštini preduzeća, menadžmentu i radnicima GRAS-a da u četiri sata ujutro 9. aprila deblokiraju vozila i uspostave normalan saobraćaj.

Usvojen je i zaključak da ukoliko se saobraćaj ne uspostavi do sutra, Skupština KS ponovo nastavi zasjedanje o GRAS-u 10. aprila.

Oko jednog zaključka kojim je predviđeno formiranje radne grupe koja će otići u GRAS i razgovarati s radnicima o njihovim zahtjevima te u roku od 10 dana odgovriti na njih, zastupnici su imali različite stavove.

Dok su jedni tvrdili da će razgovori započeti samo onda kada se uspostavi javni gradski saobraćaj, drugi su upozorili kako bi Vlada, da je imala s kim razgovarati, i do sada obavila te razgovore.

Ipak nakon pauze od zaključka o radnoj grupi se odustalo iako je pokušano da se preformuliše i zahtjeva od radnika da oni formiraju radnu grupu koja će pregovarati s Vladom o njihovim zahtjevima, ali se odustalo i od tog zaključka.

Premijer KS Suad Zeljković je kazao da će ovi zaključci biti uručeni v.d. direktorici GRAS-a Muberi Begića-Žiga i predsjedniku Nadzornog odbora Izetu Hormanu, nakon čega je sjednica u 23 sata završena.

|Fena|Trafika|Ba|