Ako firma želi uštedu, ERP sistem je neminovnost

Danas je ušteda važnija nego ikad, koju god oblast života da sagledamo. Finansijske i razne druge krize koje se odražavaju na budžet, bilo onaj kućni ili pak firmin, deo su te svakodnevice. Svi znamo da treba stedeti – za nepredvidive situacije, za buduće investicije i tome slično. No, opet je lakše reći nego to zaista i učiniti. I opet saveti o uštedi sa svih strana dolaze do nas, a mi u onom čuvenom rascepu između želja i realnosti.

Ali kada to štednja može doneti zaradu? Tako što ćemo investirati u nešto što će nam u prvi mah izgledati kao trošak, ali zapravo biti nešto što će se višestruko isplatiti. Kada se govori o poslovanju firma, to je ulaganje u ERP sistem.

Šta se tačno štedi kada se uvede ERP sistem

Pojam ERP sistema se najpre dovodi u vezu sa resursima, koji su deo svake firme. Bilo da se oni tiču sredstava ili ljudstva, važan su segment planiranja, a samim tim i celokupne organizacije u poslu. I kada god se neko novo ulaganje u posao pomene, donosioci odluka u firmi pomisle na troškove. Naravno da nije besplatno uvesti ERP sistem, kada se zna koliko benefita on donosi u poslovanju, ali njih treba gledati upravo kao na investicije. Jer, nije dovoljno, barem ne na današnjem tržištu, da firma samo radi, jer kada stoji u mestu, to znači stagnirnje i da nema napretka. Dakle, prvi i osnovni način unapređivanja jeste ulaganje u softverska rešenja koja u prvi plan stavljaju planiranje resursa. Na pitanje šta se štedi, odgovor je vrlo lak. Štedi se vreme, štede se zaposleni, štedi se novac, što sve zajedno ide u pravciu bolje efikasnosti, sinhronizovanog rada, a samim tim i veće uspešnosti i efikasnosti.

Na koje se segmente poslovanja odnose ERP sistemi

Postoje različiti paketi ERP sistema, i oni se uvode u skladu sa potrebama jedne firme ili kompanije. U tom izboru ulogu igra to koliko je firma velika, odnosno koliko je poslovanje u pitanju (da li je malo, srednje ili veliko).  Ipak, modeli u ERP sistemima se mogu odnositi na ono što je deo svake firme, a to su finansije, lanci snabdevanja, veze sa kupcima, poslovanje putem interneta, upravljanje proizvodnom i uslužnom delatnosti, prodaja i distribucija, i nadasve ono što danas zauzuma posebno mesto, a to je marketing.

Saradnja je ključna

Kada postoji sistem koji je dostupan svim zaposlenima, kao i sitem koji će na jednom mestu čuvati podatke, ali i deliti ih svima kojima su potrebni, to je sistem koji u prvi plan ističe ono bez čega nijedan posao nije uspešan, a to je saradnja. Baza podataka je tu i za prošle i za sadašnje i za buduće poslovne aktivnosti, a kada je ona dostupna bez obzira na vreme, mesto i najpre bez neke posebne veštine i obuke da bi se njima pristupilo, to je nešto što je neprikosnoveno. Kada se na drugom nivou sagleda takvo poslovanje, gde je zaposlenima mnogo toga olakšano, energija će se usmeriti u napredak, a to je ono čemu svako preduzeće teži.