Edis Hadžimušović: Deset savjeta za poslovanje u vrijeme korona-krize

Svijet trenutačno nastoji suzbiti utjecaj koronavirusa, ali još se uvijek ne znaju njegove dugotrajne posljedice. Jedno je sigurno: izbijanje epidemije COVID-19 naglasilo je važnost otpornosti i spremnosti poslovanja i društva u cjelini na ovakvu krizu.

Pandemija virusa COVID-19 nametnula nam je svima brojna pitanja i nedoumice, posebice kada je budućnost u pitanju. COVID-19 donosi neizvjesnost i izazove svakom poslovanju, a posljedice na gospodarstva diljem svijeta već su prisutne.

Iako sada već mnogi od nas imaju iskustva time, tek manji broj kompanija i organizacija osjeća se spremnima za rad na daljinu većih razmjera – ali to ne znači da i drugi ne mogu poduzeti korake kako bi ovo novo radno iskustvo učinili uspješnim i produktivnim i za zaposlenike i za njihovo cjelokupno poslovanje.

Razgovarali smo sa Edisom Hadžimušovićem, koji ima više od 15 godina radnog iskustva u oblasti finansijske revizije i finansijskog savjetovanja, a osnivač je i Agencije za finansijsko savjetovanje “BAPAS” Consulting.

Donosimo deset osnovnih odrednica koje bi mogle pomoći u poslovanju:

  • osigurati da su zdravstvena zaštita i sigurnost ljudskih resursa na najvišem mogućem nivou
  • reorganizovati kapacitete sa ciljem zadržavanja ljudskih resursa, dobrim dijelom vrijednost branda nakon pandemije će se ogledati u načinu postupanja sa ljudskim resursima
  • usavršiti trenutne vještine ljudskih resursa i raditi na sticanju dodatnog znanja sa ciljem što bolje adaptacije na novonastalu situaciju
  • dobro i razumno pouzdano procijeniti i razumjeti trenutno stanje (trajanje, trenutni i budući smjer djelovanja poslovnih partnera)
  • napraviti odgovarajući plan priliva i odliva gotovine (dnevni, sedmični, mjesečni) te ih pratiti u što frekventnijem vremenskom intervalu
  • pristupiti naplati tekućih potraživanja i ponuditi poticaj za prijevremenu otplatu tamo gdje je naplata otežana
  • racionalizirati troškove sa ciljem smanjenja odliva gotovine
  • pregovarati povoljnije eksterno finansiranje ili refinansiranje kako bi se gotovinski tokovi rasteretili
  • investirati sa ciljem povećanja priliva gotovine ili smanjenjem operativnih troškova samim time i odliva gotovine
  • realizirati prodaju neoperativne imovine i zaliha sa ciljem prikupljanja dodatne gotovine.

Sposobnost polovnog subjekta da se prilagodi u kriznim situacijama povećava izglede za nastavkom poslovanja i osiguranja pretpostavke vremenske neograničenosti poslovanja. Nadalje, mogućnost poslovnog subjekta da podmiruje svoje obaveze iz raspoloživih sredstava u ovim situacijama i inače stvara veći kredibilitet i povjerenje u sam poslovni subjekt od strane ljudskih resursa, partnera i kreditora. Rad na aktivnim programima treninga, obuke i sticanja dodatnih vještina je odlika sistemskog pristupa i strateškog usmjerenja poslovanja na duge staze.

Najveći dio svoje profesionalne karijere sarađivao sam sa klijentima iz oblasti proizvodnje, krajnji cilj nam je da toj skupini klijenata pomognemo u ovim izazovnim vremenima i razmijenimo znanje sa njima. Naš pristup je da mi radimo sa našim klijentima, a ne za naše klijente. Pružamo kvalitetnu i pouzdanu uslugu našim klijentima uz podršku zajednici i ostalim partnerima. Našu zajednicu i partnere smo nastojali da podržimo u vrijeme pandemije kroz pro bono program u saradnji sa posao.ba i zajedničkom advokatskom kancelarijom Mirne Milanović Lalić i Jasmine i Suljović,” istakao je Hadžimušović.

DnevniBUZZ